Az idén 25. születésnapját ünneplő cég 2014-ben teljes termékkínálatának több mint negyedével, 300 új termékkel lépett a piacra. Az üzletfejlesztés idén több irányban folytatódik: 150-200 új termék bevezetésén kívül – az amerikai PPG Csoport leányvállalataként – 2015-től a Trilak felel a nemzetközi vállalatcsoport dél-európai exportjáért. A hazai festékpiac mintegy 40%-át birtokló, 108 éves iparági múltra visszatekintő vállalat évente 300-500 millió forint közötti összeget fordít fejlesztésekre.
A hazai festékgyártás piacvezető vállalata, a 2008 óta az amerikai PPG Csoporthoz tartozó Trilak Festékgyártó Kft. 2014-ben 12 százalékos éves forgalomnövekedéssel 12,47 milliárd forintos árbevételt ért el. A vállalat 2013-hoz képest 40%-kal növelte eredményét.
– A 2009-es válság kitörését követően éveken keresztül csökkentek a festékpiaci eladások Európában. 2014 egyértelműen trendforduló volt a Trilak életében, amit az ingatlanpiac élénkülése, illetve a helyesen megválasztott termékstratégiánk generált. Tavaly az 1000 termékes portfóliónkat 300 új termékkel, köztük az igen sikeres Héra Prémium falfestékkel bővítettük – nyilatkozta Miavecz István, a Trilak Festékgyártó Kft. ügyvezető igazgatója.
Hozzátette: a tervek szerint a termékmegújulás idén 150-200 új termékkel folytatódik, és a menedzsment 2015-ben további – a piaci növekedést meghaladó – 6-8 százalékos forgalomnövekedést vár.
A tavalyi forgalomból mintegy 3 milliárd forintot tett ki az exportértékesítés. A Trilak legfontosabb exportpiacai Románia, Csehország és Szlovákia, de a cég vakolataival a lengyel és a francia piacon is találkozhatnak a vásárlók.
Miavecz István elmondta, hogy 2015-től a PPG leányvállalataként a Trilak felel a PPG dél-európai exportjáért. Elsőként ebben a hónapban Görögországban jelennek meg a Trilak, Trinát, Héra és Lazurán termékei is.
– A déli nyitás – melyet az anyavállalat a magyar vállalatra bízott – komoly továbblépési lehetőség a Trilak számára, amelynek során nemcsak a PPG kínálatát, hanem saját gyártású termékeit is bevezetheti a déli piacokon. A görög piacon elsőként a Trilak két zászlóshajója, a Héra, és a 2016-ban 80 éves fennállását ünneplő Trinát mutatkozik be – hangsúlyozta az ügyvezető.
Az athéni exportirodából a volt jugoszláv utódállamokat, illetve Törökországot, Görögországot, Ciprust és Albániát látja majd el a Trilak.
Az 1990-es évek óta piacvezető Trilak 2008-tól tartozik az amerikai tulajdonú PPG EMEA cégcsoporthoz, amely a világ legnagyobb festékipari konszernje. A lopakodó repülőgépek speciális bevonatától a Ferrari autók festéséig számos területre szállít egyedi iparági megoldásokat.
Miavecz István rámutatott: a PPG nemzetközi háttere biztosítja a hazai gyár fejlődésének folyamatos perspektíváját, hiszen a cégcsoport európai laboratóriumaiban a legkorszerűbb követelményeket kielégítő festékek fejlesztése zajlik. A 12 fős hazai innovációs csapatot Ács Péter, a magyarországi szervezet vezetője, egyben a PPG közép-európai innovációs szervezetigazgatója vezeti. A hazai team nemcsak a helyi fejlesztésekért felel, de faanyagvédelemben például a PPB összeurópai kutatás-fejlesztési működését koordinálja.
– A közvetlen hozzáférés a PPG európai fejlesztéseihez lehetővé teszi, hogy a világszínvonalú, innovatív megoldásokhoz a magyar vevők késedelem nélkül hozzájussanak. Az összefonódás értékeit mutatja, hogy a magyar vállalati sztenderdek, fejlesztések és ötletek is megjelennek az anyavállalatnál, illetve hogy a Trilak százéves tapasztalata több piacon is hatékonyan támogatja a PPG csoportszintű működését – fogalmazott Miavecz István.
A Trilak itthon is a PPG több üzletágát képviseli: ipari gyártók használják speciális festékeit és bevonatait, illetve a hazai Mercedes-, Suzuki- és Audi-gyárak is a PPG festékeivel és egyedi technológiájával – a Trilak munkatársainak szakmai vezetésével – festik az itthon gyártott autókat.
Ugyancsak speciális PPG alapanyagok felhasználásával valósult meg például a budapesti Margit híd fémszerkezetének korrózióvédelme is.
A Trilak a válság éveit követő lassan induló növekedés idején is jelentős beruházásokat hajtott végre: évente 300-500 millió forint közötti összeget fordított a gyár korszerűsítésére és automatizálására. Az elmúlt években a beruházási pénzek jelentős részét a gyártástechnológia fejlesztésére költötték: a legnagyobb termékekhez komoly silórendszer épült, de kiszerelés-korszerűsítésre, illetve modern címkézőgépek beszerzésére is költöttek.
– A tavalyi fejlesztési keretből mintegy 80 millió forintot fordítottunk a független hazai kiskereskedő partnerek támogatására. Színkeverő gépeket, bolti felszereléseket vásároltunk nekik, illetve boltfelújításokat végeztünk. A fejlesztések 2015-ben a raktárkapacitás bővítésével és a termelés korszerűsítésével, illetve a disztribúció fejlesztésével folytatódnak – nyilatkozta az ügyvezető.
Az évente 30 ezer tonna festéket termelő Trilak termékeit a vállalat 56 franchise rendszerű festékstúdiójában, a 163 üzletet számláló, shop-in-shop koncepcióban működő Festékpartner Bolthálózatban, illetve további – több mint 1000 – közvetlenül, illetve disztribútorokon keresztül ellátott üzletben lehet megvásárolni.
A vállalat építőipari divíziója mintegy 240 főt foglalkoztat, ezenfelül 26 trilakos szakember folyamatosan a kecskeméti Mercedes-gyárban, négy Esztergomban a Suzukinál, egy pedig a győri Audinál dolgozik. Autójavító festékekkel és ipari bevonatokkal további 5 fő foglalkozik.
Felelős vállalatként a Trilak nagy hangsúlyt fektet CSR tevékenységére: minden évben 4000 liter festéket adományoz mintegy 100 közintézmény (óvodák, iskolák, hajléktalanszállók, nyugdíjasotthonok) felújítására, termékfelajánlásokkal és önkéntes munkával segíti a közterületek megszépítését. Az erzsébetvárosi tűzfal-rehabilitációs kezdeményezése mára vezetett túrákkal megtekinthető turistalátványossággá vált, a tavaly indult óvodafelújítási programja pedig ez év második felében 10 intézmény teljes korszerűsítésével zárul.
A vállalat a szakmai oktatás, továbbképzés területén is rendkívül aktív: évek óta támogatja magyar szakemberek felkészülését és kijutását az Euroskills és Worldskills szakmai megmérettetésekre. Az idei, Sao Paolóban megrendezendő világversenyen ugyancsak a Trilak által szponzorált és a Festőakadémia vezetője, Horváth József által mentorált Fata Dávid képviseli majd Magyarországot.
A Trilak 2011 óta működő saját Festőakadémiája egyedi lehetőséget nyújt szakembereknek, szakiskoláknak és képző intézményeknek a gyakorlati továbbképzésre, a termékismeretek elmélyítésére, valamint a legmodernebb alapanyagok és technikák elsajátítására.
További információk: trilak.hu
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.