Az áruházakban felállított mesterember-ajánló táblák lehetőséget nyújtanak a helyi szakembereknek szolgáltatásuk bemutatására az asztalosmunkától a generálkivitelezésig.
A Praktiker Magyarország 1998-ban nyitotta meg első áruházát, és azóta a régió lakberendezési és barkácsközpontjává nőtte ki magát, ahol kiemelten fontos a személyes jó kapcsolat a vásárlókkal, csak úgy, mint a visszatérő mesteremberekkel. Az új szolgáltatás indítását a vásárlói igények és visszajelzések hívták létre. Az áruházra jellemző vevőorientált gondolkodás része, hogy a vásárlókat elkísérje a tervezéstől és anyagbeszerzéstől egészen a felújítások megvalósulásáig.
A mesterember-ajánló a kölcsönös bizalmi és jó kapcsolatra épülő offline rendszer, amelynek célja, hogy lerövidítse az utat az áruházba járó vásárlók és helyi szakemberek között – akiket így már csak egy telefonhívás választ el egymástól. Ebben az áruházak munkatársai, az eladók és a pénztárosok is segítenek, felhívva azoknak a vásárlóknak a figyelmét a kihelyezett táblára, akik kérdéseik vagy bevásárlókocsijuk tartalma alapján nagy munkálatok előtt állnak.
A frissen indult szolgáltatást egyes városokban (Szegeden, Szombathelyen, Esztergomban és Vecsésen) a helyi Iparkamara vagy Ipartestület együttműködésével valósul meg, míg a többi Praktiker áruházban az évek óta a Praktikerbe járó mesteremberek adatlapjai kerülnek ki a táblára, személyes ajánlások alapján, vagy mert maguk jelentkeznek.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, közel 1100 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 19 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában pedig mintegy negyvenezerféle árucikk kapható.
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.