Bakon Gábor ügyvezető beszédében rámutatott: 1991-ben a STIHL International GmbH. első kelet-európai leányvállalataként jöhetett létre az Andreas Stihl Kft, amely már akkor világosan tudta: egy olyan stabil szakkereskedői hálózat kiépítését kívánják megvalósítani, amin keresztül prémium termékekkel tudják kiszolgálni a piacot. Emlékeztetett arra, hogy míg az első évben 18 kereskedő csatlakozott hozzájuk, addig mára 160 önálló kereskedelmi és szervízpartnerrel, 330 értékesítési helyen kínálják a STIHL kerti eszközeit.
Kérdőjelek, aggályok vannak, leküzdhetetlen akadályok nincsenek
Úgy véli, sikerük titka a kiváló minőségű termékekben és azok piaci jelenlétének magas színvonalú biztosításában rejlik. Felhívta azonban a figyelmet arra is, hogy az elmúlt két év kihívásai, gazdasági kárai az Andreas Stihl Kft-t sem kerülhették el.
„Koronavírus, pandémia. Csupán két szó, de sokkal több az, ami mögötte van. Kérdőjelek, aggályok, félelmek, gazdasági kihívások, egész világot érintő felfordulás, mai napig is beláthatatlan következmények” – így jellemezte Bakon Gábor az elmúlt időszakot, hozzátéve: meglátása szerint a vírushelyzet személyes és vállalati szinten egyaránt tanítja őt magát és a vállalat munkatársait is odafigyelésre, gondoskodásra és az emberi hozzáállás fontosságára.
Az ügyvezető hangsúlyozta: a STIHL márkanév a világon, így Magyarországon sem csak egy terméket, egy gazdasági társaságot, vagy a szakkereskedői hálózatot jelenti, hanem megbízhatóságot, ami a felgyorsult világban egyre ritkábban felismerhető érték.
A válságokból a hálózatban rejlő erő vezet ki
Bakon Gábor beszédében felhívta a figyelmet arra is, hogy az elmúlt 15 évben, amióta az Andreas STIHL Kft-t vezeti, a vállalat két világválságot is megélt, de ahogyan a 2008-2009-es pénzügyi válságból kilábaltak, úgy a pandémiát is le fogják küzdeni.
„Nincs félnivalónk. A STIHL folyamatos, intenzív kutató-fejlesztő tevékenységével, innovatív gondolkodásával, jövőbemutató terveivel teljesen lefedi ezt a piacot. Gépeink megbízhatóak és kiváló minőségűek” – magyarázta, hozzátéve: ez viszont önmagában nem elég. Ahhoz, hogy a következő évtizedekben is sikert sikerre halmozzanak, továbbra is nélkülözhetetlen a felhasználók elégettsége, igényeik pontos ismerete, a kiemelkedő színvonalú szakkereskedelmi szolgáltatások nyújtása, amelyben várhatóan az akkumulátoros szegmensnek és a robotfűnyíróknak lesz egyre nagyobb szerepe.
Elismerte, hogy a STIHL által végzett kapacitás-bővítések ellenére az ellátási lánc a 2020-as gyárleállítások miatt még mindig nem tudott helyreállni, ráadásul a jelenség mögött egy olyan összetett problémakör is meghúzódik, amelyre nincs a vállalatnak ráhatása, ilyen a chiphiány, a konténerválság vagy az üzemanyag- és energiaárak elszabadulása. Fontosnak tartja azonban, hogy a lehetőségeikből kihozzák a maximumot. Éppen ezért a következő három évtizedre vállalata számára új lendületet kívánt és azt, hogy nyissanak egy új fejezetet, amelyben minden eddiginél nagyobb szerepet kap az innováció, a hatékony értékesítés, a hálózat csapatereje, a szakkereskedések professzionális gondolkodása és felhasználók hűséges szeretete.
Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.