hirdetés



8 tipp, hogy jól aludj

Ötletek

8 tipp, hogy jól aludj

Az álmatlanság és a rossz alvási szokások, az elalvási rutin hiánya egyre jelentősebb egészségügyi problémát jelentenek.

A felnőtt lakosság 80 százalékának éjszakai alvásmennyisége nem éri el az ajánlott 7-8 órát, a fiatalok 30 százaléka pedig rendszeres alvásproblémákkal küzd, derül ki a University Herald által publikált felmérésből. Az IKEA célja, hogy a megfelelő alvás érdekében olyan lakberendezési megoldásokat biztosítson, amelyek között bárki megtalálja az igényeihez leginkább illőt.

IKEA_hálószoba_2.jpg

Fromann-Finta Valéria, az IKEA lakberendezője az alábbi nyolcat javasolja a minőségi alvás érdekében:

1.: Rakj rendet! A legtöbben jobban érezzük magunkat egy rendezett szobában.
2.: Alakítsd ki a saját kis békés szigetedet! Mindnyájan jobban alszunk egy olyan szobában, ahol valóban jól és kényelemben érezzük magunkat. Segít az ellazulásban, ha kellemes, pihentető atmoszféra, saját tárgyaink és zöldnövények vesznek bennünket körül hálószobánkban.
3.: Csökkentsd a zajt! Minél jobban tartsd távol a zavaró zajforrásokat a lakáson belül és azon kívül is.
4.: Csökkentsd a fényszennyezést! Éjszaka próbáld a minimálisra csökkenteni a készülékek kijelzőiből érkező színes fény mennyiségét, mert ezek azt üzenik az agyad számára, hogy ébren kell maradni.
5.: Sötétíts! Minél sötétebb van, annál jobb. Az emberek többsége ugyanis jobban szeret sötétben aludni. Ezért a megfelelő pihenés érdekében tegyél meg mindent, hogy a hálószobában is elég sötét legyen.
6.: Legyen hűvös. A legtöbb ember jobban alszik a hűvösebb helyiségben. Figyelj oda, hogy a fűtés ne legyen túl melegre állítva. Lefekvés előtt egy alapos szellőztetés is javasolt.

IKEA_alvás_illusztráció.jpg

7.: Legyen elalvási rutinod. Megkönnyíti a lefekvést, ha megszokottá válik, hogy előtte időt szánunk a lenyugvásra. Ágyba bújás előtt egy órával olyan megnyugtató dolgok történjenek, mint a fürdés, halk zene hallgatása, olvasás vagy a gyermekekkel közös rajzolás, meseolvasás.

8.: Kapcsolj ki! Arról se feledkezz meg, hogy éjszakára kikapcsold a telefonodon a bejövő értesítéseket.





EZT IS Ajánljuk
Gép- és anyagújdonságok
LED-re váltott az IKEA
Az IKEA 2015 szeptemberétől a teljes világítási termékválasztékát LED-esre cserélte. A LED olyan fényforrás, amely működéséhez 85%-kal kevesebb energiát igényel, mint a hagyományos izzók, és élettartama akár a 20 évet is eléri.


Gyerkőc
Hamarosan becsöngetnek – Így alakítsuk át a gyerekszobát
Amíg a gyerekek júniusban az utolsó, nyári szünet előtti napokat számolták, addig augusztusban a szülők már vágják a centit, hogy mikor kezdődik el ismét a tanév. A hátralévő napokat érdemes maximálisan kihasználni – például egy gyors gyerekszoba-átalakítással.


Otthon-bútor
Csalogasd otthonodba a tavaszt az IKEA-val!
A tavasz mindig az újrakezdés időszaka, amikor a hosszú tél után nemcsak a természet és mi magunk, de otthonunk is igényli a megújulást. Hogy friss tavaszi hangulatot csempéssz az otthonodba, nem kell mást tenned, csak látogass el az IKEA tavaszi vásárára.


Hírek
LURVIG kollekció
Az IKEA négylábú kedvenceinkre is gondolt, és egy szuper kollekciót alkotott számukra! 




Gép- és anyagújdonságok

Az IKEA 20 éve


Gép- és anyagújdonságok

Sérülésveszélyes a hinta, visszaveszik








Fizessen elő a magazinra!

Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.



Fizessen elő digitálisan!





ötletmozaik.hu © 2020

minden jog fenntartva




Hírek csináld magad
Otthon-bútor Kert-balkon Szerszám-anyag Gyerkőc
Gép- és anyagújdonságok Ötletek Építési bajnokság