hirdetés



Modernizálja áruházait a Praktiker

Hírek

Modernizálja áruházait a Praktiker

Eredményes évet zárt a 20 áruházat működtető Praktiker. A barkácslánc tovább folytatja áruházainak modernizálását.

57,1 milliárd forintos árbevételt ért el a Praktiker 2018-ban, az előző évi 47,8 milliárddal szemben, ez mintegy 20 százalékos bővülést jelent. A 20 áruházat működtető lánc alkalmazottainak száma is nőtt, jelenleg mintegy 1500 embernek biztosít munkát a Praktiker. A webshop forgalma a kasszán átmenő forgalom 7 százalékát teszi ki, ami újra két számjegyű emelkedés 2017-hez képest. A Praktiker mintegy 300 beszállítóval dolgozik, a hazai vállalkozások aránya elérte a 80 százalékot. A 160 milliárd forintosra becsült barkácsszektorban a Praktiker a második legnagyobb áruházlánc.
„Az 1998-as piacra lépése óta a legjobb évét zárta a Praktiker Magyarországon, ami jól mutatja, hogy az új tulajdonossal, a Wallis Csoporttal közös üzleti stratégiánk hatékony. A piaci környezet kedvező, hiszen az elmúlt években jelentősen megnőtt a vásárlási kedv, amely a módosított és kiterjesztett családtámogatási rendszernek, a kedvező banki finanszírozási lehetőségeknek, másrészt a Praktiker által jelentősen átalakított és kibővített árukínálatnak köszönhető” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.

Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója

A Praktiker 2018-ban jelentős összeget költött egyes áruházainak modernizációjára, új polcrendszerek és árukínálati struktúrák kialakítására. Az első tapasztalatok visszaigazolják a Praktiker várakozásait: ahol megtörtént a modernizáció, egyértelműen nőtt az áruház forgalma is. A szortiment jelentős része is megújult.
„Egyértelműen érzékelhető, hogy a barkácsáruházak klasszikus kínálata mellett nőtt a kereslet a lakásdekoráció és az otthonszépítés termékei iránt is, és egyre többen keresik a közép- és magasabb árfekvésű, minőségi termékeket is.” – hangsúlyozta Szita Mária, a Praktiker beszerzési igazgatója.
A Praktiker 2023-ig az összes üzletét szeretné felújítani, hogy minél hatékonyabban működjenek az üzletegységek, s valódi élményt jelentsen a vásárlás az egyre igényesebb hazai fogyasztóknak. Ez összesen mintegy 130 000 négyzetméternyi értékesítési területet jelent.
„Fejlődésünk alapvetően arányos minden árucsoportban, kiugró teljesítményt a hideg- és melegburkolatok terén értünk el, illetve markáns növekedés tapasztalható a világítás, a festék és impregnáló szerek esetében.” – mondta Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója. Hangsúlyozta: a Praktiker a klasszikus áruházi értékesítés mellett jelentősen szeretné növelni az internetes és a nagyvásárlói programból származó bevételeit, ennek megfelelően folytatja a webshop optimalizálását, illetve munkatársak továbbképzését.

A felső sorban balról jobbra: Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója és Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója. Az alsó sorban: Dr. Ónody Sándor, a Praktiker gazdasági igazgatója,Vass Tamara, a Praktiker kategóriamenedzsere és Szita Mária, a Praktiker beszerzési igazgatója.

„2019-től a megváltozott munkaképességű és a fogyatékkal élő emberek integrációjára is fókuszálunk. Szorosan együttműködünk a Kapcsok Alapítvánnyal, mivel hiszünk abban, hogy azok a gyerekek, akik valamilyen speciális nevelési igénnyel bírnak, úgy válhatnak a jövő teljes értékű munkavállalóivá, ha minél nagyobb hangsúlyt fektetünk a képzésükbe, fejlesztésükbe. Mindez a Praktiker hosszútávú gondolkodását mutatja, valamint azt gondolkodást, hogy hisszük és tudjuk, hogy ma kell a gyermekek és a szakképzés tekintetében közösen tennünk ahhoz, hogy képzett és motivált munkavállalóink legyenek a jövőben” – mondta Márton Katalin, a Praktiker HR vezetője.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, mintegy 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint harmincezerféle árucikk elérhető.






hirdetés

EZT IS Ajánljuk
Ötletek
7 dolog, amiért megéri a fulfillment mellett dönteni
A webáruházak üzemeltetésének mindig fontos kérdése, hogy milyen tevékenységeket hagyjunk saját hatáskörben és miket szervezzünk ki. Mik azok a folyamatok, amik felett teljes kontrollt szeretnénk tartani és mik azok, amit megbízható partnerre ruháznánk át. Hol van saját munkabírásunk határa, meddig költséghatékony adott tevékenységet magunknak elvégezni?


Hírek
Black Friday a barkácspiacon: hasznos tippek bevásárláshoz
A Black Friday már nemcsak a hálaadást követő péntekre vonatkozik, hanem ennél jóval tágabb időszakra: érdemes november közepétől készülni, ha jó ajánlatokat akarunk kifogni. Idén a barkácspiac sem kivétel, hiszen óriási kedvezmények jönnek – íme néhány tipp, hogyan tudunk a lakásfelújításon, karácsonyi dekoráción vagy akár a szerszámok beszerzésén spórolni.


Hírek
Új áruházak, megújuló üzletek a SPAR-nál
A SPAR Magyarország 2020-ban is folytatta saját üzlethálózatának fejlesztését: két új SPAR szupermarket és két City SPAR szupermarket is megnyílt, valamint országszerte tizennégy áruházban került sor felújításra. Emellett sikeres az online shop és új telephellyel bővült a Regnum Húsüzem is.


Hírek
Nőtt a barkácsolási kedv: rekordforgalom a Praktikernél
Magyarországi történetének legjobb évét zárta a Praktiker 2019-ben, és annak ellenére, hogy a koronavírus járvány átrendezte az idei trendeket, a lakosság körében egyértelműen nőtt a barkácsolási kedv.






Szerszám-anyag

Sikeres a magyar Praktiker





hirdetés





Fizessen elő a magazinra!

Havonta megjelenő lakásfelújítással, átalakítással, építkezéssel, kertrendezéssel valamint számos egyedi barkács- és javítási ötlettel, tanáccsal szolgáló színes magazin.





ötletmozaik.hu © 2024

minden jog fenntartva




Hírek csináld magad
Otthon-bútor Kert-balkon Szerszám-anyag Gyerkőc
Gép- és anyagújdonságok Ötletek Építési bajnokság