Rekordforgalmat ért el a Praktiker


Minden várakozást felülmúlóan növelte árbevételét a Praktiker 2017-ben.

A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc a 2016-os évhez képest 20 százalékkal több, összesen nettó 47,8 milliárd forintos forgalmat realizált, ezzel 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. A Praktiker 20 éve van jelen a magyar piacon.


20 százalékkal, több mint nettó 8,6 milliárd forinttal növelte árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, így rekordforgalmat, nettó 47,8 milliárd forintot realizált.  A vállalat folytatja a 2016-os tulajdonosváltás óta elért sikeres gazdálkodását. Az idén 20 éves, 20 üzletegységből álló hálózat 30,9 százalékról 33,1 százalékra emelte piaci részesedését a nettó 135 milliárd forintosra becsült magyar barkácspiacon.


A Praktiker elemzései szerint a rekordforgalom nem csak az átlagvásárlási érték növekedésének köszönhető, hanem jelentős mértékben sikerült az új vásárlók számát is növelni. Emellett a továbbra is emelkedő ingatlanvásárlási és -felújítási kedv szintén nagyban hozzájárult a sikerekhez. A Praktiker tavaly megkezdte áruházai modernizációját – elsőként a kisáruházakkal: új arculattal, egységesen átépített polcrendszerrel és kihelyezési struktúrákkal várják a vásárlókat. Az új koncepcióval azt szeretné az áruházlánc sugallni, hogy a Praktiker már nem csak egy barkácsáruház, ahol a lakás, ház, nyaraló körüli teendőkhöz vásárolhatnak kellékeket az emberek, hanem minden áruház egy kreatív lakberendezési központ, ahol az ötletektől a megoldásokig számos termék elérhető, akár házhoz is szállítható. Az új stratégiának megfelelően látványosan megújultak az áruházi kihelyezések, hogy a Praktiker még több ötletet, inspirációt is adjon az otthonszépítéshez, a dekorációhoz, a lakberendezéshez vagy a kertészkedéshez.
– A következő 20 évben tovább folytatjuk az expanziót és újabb áruházakat tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez keressük a potenciális helyszíneket. 2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek. Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója.

A Praktiker webshopjának a teljes árbevételéhez viszonyított forgalmi aránya dinamikusan növekszik évek óta: míg 2014-ben még 1,4 százalék volt a részesedés, 2017-ben már mintegy 6 százalék úgy, hogy az offline forgalom is nagyarányú növekedést könyvelhetett el. A fejlesztések kapcsán a hangsúly a vevőélmény színvonalának növelésén van. A legnépszerűbb árucikk jelenleg a webshopon – többek között – a csempe, járólap, az ezekhez kapcsolódó kemikáliák, valamint a bútorok (kül- és beltéri, kis- és nagybútorok egyaránt), a szaniterkerámiák, a fürdőszobabútorok, a fürdőszobai berendezések (zuhanyfülkék, paravánok stb.), illetve az ajtók és ablakok. Szezontól függően pedig slágerterméknek számítanak a kályhák, a fűtőberendezések, a klímák, a medencék, illetve a kerti motoros gépek.
Márton Katalin, HR vezető a szektorban tapasztalható munkaerőhiányról szólva kifejtette: a versenyképes alapbéremelésnek, valamint a motiváló és megtartó funkciót egyaránt betöltő bónuszrendszerének köszönhetően a Praktikert kevésbé érintette a szinte összes iparágban megjelenő negatív tendencia. – A munkaerőhiányból eredő HR kihívásokat nem problémaként, hanem megoldandó feladatként definiáljuk, így, ezzel a lendülettel a munkaerőpiaci jelenlétünket is sikeresen tudtuk hasznosítani. Szívügyünk a PraktikerPRO talent programunk, amelyben a tehetséges kollégákat motiváljuk. Emellett intenzív szakmai kapcsolatot alakítottunk ki a szakképző intézményekkel, és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara karrier aktivitásaiban is egyre többször veszünk részt. Hiszünk a duális képzés nyújtotta sokrétű előnyökben, így ezt a típusú együttműködésünket is kiterjesztjük a jövőben – tette hozzá Márton Katalin.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető.

Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal:
Nyomtatás

EZT IS NÉZD MEG!


Készüljünk fel a télre
Szervezetünket is felkészítjük a télre vitaminok szedésével, legyünk ugyanilyen gondoskodóak...
Így cseréljünk kerti lépcsőt
Minden falépcső esetében eljön az idő, amikor már nem érdemes újra lefesteni, mert...
Hintaszarvas
Néha elég egyetlen apró, de fantáziadús extra, és a szép, de mindennapos tárgy helyett...
Teljes körű teraszszépítés
A közelmúltban esedékessé vált Teleki Tiboréknál a 25 éve épült szászvári ház teraszának...
Díjazott kreativitás
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat keretében idén a cégek termékei, szolgáltatásai...
A LEGRAND 2016-ban is a Magyar Termék Nagydíjasok között
Idén 66 termék és szolgáltatás érdemelte ki a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy...

TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION